هویت بصری چیست؟

هر آنچه که برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار میکند.

شاید این تعریف مناسبی برای هویت بصری یا visual identity باشد.هویت بصری ویژگیهای بصری منحصر به فرد یک برند میباشد.

واژه corporate identity در اصل به معنی هویت سازمانی می باشد که visual identity یا هویت بصری نیز بخشی از آن است.

هویت بصری شما شامل لوگو، تصاویر، تایپوگرافی، رنگ ها و طراحی خلاقانه شماست.

سازمان ها با بکارگیری این ابزار قدرتمند به راحتی خود را از سایر رقبای خود متمایز می کنند .

در اکثر مواقع برند، برندینگ و برند آیدنتیتی (هویت بصری) را یکی تلقی می‌کنند اما در واقع این تعاریف تفاوت زیادی با هم دارند:

برند شما درک دنیا از شرکت شماست.

برندینگ فعالیت تجاری شماست برای شکل‌دهی به برندتان.

هویت بصری مجموعه‌ای از تمام عناصر برند است که شرکت شما ایجاد می‌کند تا تصویر مناسب خود را به مخاطب نشان دهد.

یکی از نقش‌های اصلی «برند» یا «تأثیر سازمانی» هر شرکتی متعلق به هویت بصری آن سازمان می باشد.

که میتواند شامل موارد زیر باشد:

  •  لوگو (نماد کل هویت و برند)
  • اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت، غیره)
  • ابزار بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وبسایت)
  • محصول و بسته‌بندی 
  •  طراحی پوشاک (طراحی لباس سازمانی برای پرسنل)
  •  طراحی تابلوها (برای فضای داخلی و خارجی)
  •  پیامها و اقدامها (پیامهایی که از طریق راههای ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم مخابره می‌شوند)
  • سایر ارتباطات (صدا، بو، لمس‌کردنی‌ها و )
  •  هر المان یا شی تصویری که در حکم نماینده‌ی شرکت باشد. (همچون تقویم، ساعت، قلم  و…)

همه این موارد هویت بصری سازمان را تشکیل میدهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن